Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää evästeistä
Alta näet tarkemmin, mitä evästeitä käytämme, ja voit valita, mitkä evästeet hyväksyt. Paina lopuksi Tallenna ja sulje. Tarvittaessa voit muuttaa evästeasetuksia milloin tahansa. Lue tarkemmin evästekäytännöistämme.
Hakupalvelujen välttämättömät evästeet mahdollistavat hakupalvelujen ja hakutulosten käytön. Näitä evästeitä käyttäjä ei voi sulkea pois käytöstä.
Keräämme ei-välttämättömien evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tavoitteenamme on kehittää sivustomme laatua ja sisältöjä käyttäjälähtöisesti.
Ohita päänavigaatio
Siirry sisältöön
Sipoon Söderkullan ja Nikkilän keskusten välinen tiestö on ollut jo pitkään erittäin heikossa kunnossa. Söderkullan ja Nikkilän välillä on kaksi liikenneturvallisuuden kannalta vaarallista ris-teystä, joissa on suuret liikennemäärät. Söderkullan ja Nikkilän väliltä puuttuu kevyen liikenteen yhteys. Söderkullantie—Brobölentie vaatii uudelleenpäällystystä.
Söderkullan ja Nikkilän välisen tieosuuden parantaminen on välttämätöntä paitsi liikenneturvallisuuden myös liikenteen sujuvuuden kannalta. Auto on sipoolaisille ja lähialueen asukkaille välttämätön arjen ja työn kannalta. Vastaavasti Söderkullan ja Nikkilän välinen kevyen liikenteen väylä lisää jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden turvallisuutta.
Kustannusarviot ovat seuraavat:
Söderkullan ja Nikkilän välinen noin 10 km:n pituinen valaistu kevyen liikenteen väylä (rakennettuna Söderkullantien ja Brobölentien (mt 11689) vartta myöten) 3,5 milj. euroa.
Öljytien alikulun ja risteyksen (mt 148/mt 11689) kanavointi 0,8 milj. euroa.
Öljytien kiertoliittymä (mt 148/mt 11689) ja kevyen liikenteen väylän Nikkilä—Söderkulla alikulku 1,3 milj. euroa.
Söderkullantien ja Uuden Porvoontien (mt 11689/mt 170) kiertoliittymä 0,7 milj. euroa.
Edellä olevan perusteella ehdotan,